9 Nisan 2015 Perşembe

6.hafta-ders yazılımı hazırlama


1 Nisan 2015 Haftası Etkinlikleri

Hafta 06: Etkileşimli İçerik Tasarımı (Ders yazılımı geliştirme)

 

Ders yazılımı geliştirme, yazarlık araçları ve türleri (template-based tools, timeline-based tools, object-based tools) tartışılacak ve PowerPoint ile önceki haftalarda tasarımı gerçekleştirilen e-Öğrenme projesinin geliştirilmesine başlanacaktır.

 

Geliştirme (Development) başlığı altında önceki haftalarda;

1.       İçerik Geliştirme

2.       Öykü Panosu Geliştirme başlıklarına değinmiştik. Bu hafta ise bir e-öğrenme malzemesi geliştirme aşamalarından geliştirme aşaması başlığının,

3.       Ders Yazılımı Geliştirme aşamasına bakacağız.

 

Ders Yazılımı Geliştirme

 

Ders yazılımı geliştirme, bir grup uzmanın birlikte çalışmasını gerektiren bir süreçtir. Bu süreçte, bütün ders bileşenlerini bir araya getirmek için bir ders uzmanı, grafik geliştirme uzmanı, multimedya geliştiricisi, HTML/ XML kodlama uzmanı ve karmaşık konuları geliştirmek için programcılara ihtiyaç duyulabilir.

 

Yazarlık Araçları:

 Bu araçlar özellikle, e- öğrenme derslerini geliştirmek için oluşturulmuştur. İçerik geliştirmede yazarlık araçlarını kullanmak, uzmanlık gerektiren bir iş olmamakla birlikte, kullanımları kolay ve hızlıdır.

Yazarlık araçların, etkileşimli ve içerik içinde gezinebilme, güncelleme ve düzenleme, görsellerin etkili bir şekilde kullanılabilmesini, geriye dönük gözden geçirme ve tekrar çalışabilme, içeriğin tüm platformlarında gezinebilme, farklı tarayıcılarda gezinebilme, farklı e-öğrenme uygulamalarının ve uyumlu modellerin birleşmesini sağlayabilecek özellikleri içermesi gerekir.

 Yazarlık araçları, şablon tabanlı (template- based), zaman tünelli tabanlı (timeline- based) ve nesne tabanlı (object-based) olmak üzere üç ana gruba ayrılır.

 Kullanacağınız yazarlık aracınıza, ihtiyaçlarınızı karşılaması ve öğretim tasarımınızı en iyi şekilde destekliyor olmasına göre karar verebilirsiniz.

Bir yazarlık aracı değerlendirirken,  düzenleme ve güncelleme kapasitesine, geliştirme ve ürün maliyetine, dağıtım çıktılarına, öğrenme fırsatlarına, birleştirme, yaratıcı özgürlük, ders yazılımı üretiminde yer alan bireylerin özelliklerine, sanayi ve toplum desteğine bakmak gerekir.

 

             Önceki haftalarda, e- öğrenme içeriği olarak hazırlamış olduğum storyboard a sayfalar arası geçiş ve menü ögelerini de ekleyerek yeni bir PowerPoint sunumu ortaya çıkardım. PowerPoint sunusunaburadan  ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder