3 Mart 2015 Salı

e- Öğrenme Konusuna Giriş ve Kişisel Öğrenme Ortamları

UZE 548 E- Öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi
Dersimizin ilk haftasında e- öğrenme konusuna giriş yaparken hocamızın blogunda vermiş olduğu kaynaklardan faydalanarak bir özet niteliğinde bir ödev hazırladım. Yapmış olduğum okumalar bana e- öğrenme konusunda ve e- öğrenme malzemeleri konusunda yararlı oldu.
E-Öğrenme : Internet/Intranet(yerel ağ) ya da bir bilgisayar ağı üzerinden, bireyin kendi kendine öğrenmesi ile gerçekleşen, bilgiye ulaşmada zaman, mekan sınırı tanımayan, eş-zamanlı ya da eş-zamansız olarak diğer öğrenenler ve öğretenler ile iletişim kurulan, bilgisayar teknolojisinin sağladığı görsel ve işitsel tepkiler ile etkileşim kurulabilinen, sosyo-ekonomik statü engellerini ortadan kaldıran, bireylere yaşam boyu eğitimin üstünlüğünden yararlanma olanağı sağlayan bir öğrenmedir.     
e-Öğrenmenin Gelişimi
e-Öğrenmenin gelişimi;

1)  Kitle iletişim teknolojilerine dayalı dönem ( radyo, televizyon, WebTV, IPTV ),

2) Bilgisayara dayalı dönem  ( BDE uygulama türleri:testler, alıştırmalar, öğretici yazılımlar, başvuru yazılımları, benzetimler, eğitsel oyunlar ),

3) İnternet’e dayalı dönem ( ftp, e- posta, tartışma listeleri, mesaj panoları, haber grupları, canlı sohbet odaları, internet forumları, anlık mesajlaşma gibi html ve flash gibi içerik geliştirme ortamları kullanılarak desteklenen yazılımlar ve web 2.0 araçları ile wiki ve blog siteleri, RSS okuyucuları, sosyal ağlar, video paylaşım siteleri, 3 boyutlu ortamlar, bulut bilişim gibi uygulamalar ile e- Öğrenme 2.0 adlı eğitim türünün ortaya çıkışı) 

4) Mobil teknolojiler dönemi ( Dizüstü, notebook, netbook bilgisayarlar, 3G modem ya da WiFi ile internet bağlantısı, android işletim sistemiyle çalışan akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar, e- kitap okuyucuları, bulut bilişim uygulamaları, bulut bilişim saklama hizmetleri: Microsoft SkyDrive, Google Drive, Dropbox ),

olmak üzere dört aşamada ele alınabilir.

e- Öğrenme Bileşenleri

İçerik

Ders Programı
Ders Notları
Öğretici Ders Yazılımı
Podcast
Benzetim Yazılımları
Eğitsel Oyunlar
Sözlük, Ansiklopedi, Harita ve Görüntü Kaynakları
Açık, Eğitsel Kaynaklar

Etkileşim

Eş zamanlı iletişim araçları: Sohbet odaları ve anlık mesajlaşma yazılımları, video konferans, web konferans sistemleri, 3B sanal uzaylar ( Second Life Yazılımı),

Eş zamansız iletişim araçları: forumlar, blog siteleri, microbloglar, Wiki siteleri, sosyal yer imleri, RSS okuyucuları,

Öğrenen- İçerik Etkileşimi: a) etkileşimli içerik  b) etkileşimsiz içerik

Değerlendirme

Online Sınavlar
e- Portfolyo
e- Ödev
Grup Çalışması
Online Sözlü Sınavlar
Tartışmalara Katılım


Sanal Öğrenme

Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS): Öğrenme Yönetimi, öğrenmenin planlanması, tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve denetlenmesi faaliyetleri

Sanal Öğrenme Ortamları

Sınıf içinde öğretici ve öörenenlerin yüz yüze gerçekleştirdikleri geleneksel eğitimin
bilgisayar ve internet ortamnda aynı işlevsellikle oluşturulabilmesine olanak
sağlamak amacıyla geliştirilmiş öğrenme ortamlarına sanal öğrenme ortamları adı
verilir.

Açık Kaynaklar

Özgür ve Açık Kaynak Yazılımları
Açık Eğitsel Kaynaklar
Açık Erişim Hareketi

e-ÖĞRENME 2.0

1- sosyal öğrenme
2- kişisel öğrenme




KİŞİSEL ÖĞRENME ORTAMLARI
Kişisel öğrenme ortamları için ansiklopedik bir tanım aşağıdaki gibi verilebilir:

Kişisel öğreme ortamları öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerini kontrol altına almalarına ve yönetmelerine yardım eden sistemlerdir. Kişisel öğrenme ortamları öğrenenlere; kendi öğrenme amaçlarını belirlemeleri, kendi öğrenme süreçlerini ve içeriklerini yönetmeleri, öğrenme sürecinde başkalarıyla iletişim kurmaları için gerekli destek sağlar. Kişisel öğrenme ortamları teknik olarak, kendi kendine öğrenen kişinin kullandığı bloglar, wikiler, rss okuyucuları, twitter, facebook gibi bir dizi Web 2.0 teknolojisini entegrasyonunu temsil eder (1).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder